További cikkeink a témában

Gyógyítja a hátfájást.

A gerincoszlopot alátámasztó izmokat általában nem használjuk eleget, így gondot kell fordítanunk a megerősítésükre. Kis odafigyeléssel megelőzhetők az olyan komoly betegségek, mint például a gerincsérv.

Kapcsolódó cikkek

A nem megfelelően végzett gyakorlatok többet ártanak, mint használnak! Különösen jellemző a vállakban jelentkező fájdalom, amely a túlságosan nagy terhek cipelését is szimbolizálja.

Reggeli gerincátmozgató torna

A testmozgás nemcsak testi szinten hat, hanem remek feszültségoldó és lazító hatású is. Segít a törzsizomzat megerősítésében, ezáltal enyhíti a kialakult panaszokat és megelőzésként is kiváló.

kattan a csípőízület lábfájdalmára

A pilates edzések leghatékonyabb formája a személyi edzés, ilyenkor az oktató az egyéni igényeknek megfelelően állítja össze a gyakorlatsorokat.

A talajon végzett mozdulatsorok mellett a speciális pilates-gépeken kivitelezett gyakorlatok is részei a foglalkozásoknak. A rendszeres edzésekkel korrigálhatóak a rossz tartásból adódó problémák, felgyorsítható a sérülések utáni gyógyulás, és elérhető a fájdalommentes élet.

Home Hátfájás, hátfájdalom Hátfájás, hátfájdalom A Gerinc Ambulancia szolgáltatásait igénylő betegek igen komoly hányadának okoz panaszt a hátfájdalom, melyet gyakran nyaki, esetenként derék fájdalom is kíséri. Nem ritka azonban a karba, kézbe sugárzó fájdalom, vagy zsibbadásérzés sem.

Visszaadja a testnek a szabad mozgás képességét, hajlékonyabbá teszi a gerincet, erősíti a hátizomzatot. Szerepe inkább a megelőzés, de hatékony a rekreáció területén is.

Rossz tartás és hátfájás Munka közben gyakran megeshet, hogy székünkben görnyedve sietve kell megcsinálnunk valamit. Munka után kertészkedés, hobbi vagy főzés közben is gyakran görbe háttal tevékenykedünk. Ez a fajta rendszeres rossz tartás könnyen okozhat hátfájást. Ha csak pár órán keresztül ülünk rossz tartással, esetleg nem is tapasztalunk semmilyen fájdalmat. Idővel azonban a rossz pozíció rögzül a gerincben, ami anatómiai változásokat is okozhat.

Harmonikusan erősíti és nyújtja az izomzatot, a precíz gyakorlatokkal biztonságosan edzhető a test, és ízületi betegségek megnyilvánulása a lélek is gyógyul.

Az viszont egyáltalán nem mellékes, milyen úszásnemet választunk.

Hátfájás fajtái, tünetei

A mellúszásnál például fennáll a veszélye, hogy rosszul tartjuk a nyakunkat, emiatt általában a szakértők nem javasolják. A hátúszás ezzel gyógyítja a hátfájást hatékonyan alkalmazható gerincproblémák esetén is.

kezelje a kézízületek fájdalmát

A víz már önmagában is ideális közeg a mozgásra, hiszen a vízben a gerincoszlopra és az ízületekre nehezedő nyomás gyakorlatilag megszűnik.

Hatékony megoldást nyújt a hátproblémákra, hiszen anélkül erősíti az izmokat, hogy a gerincet vagy az ízületeket terhelné. A víz felhajtóerejének és sűrűségének köszönhetően a medencében történő munka komoly erőfeszítést kíván, ráadásul a víznyomásnak enyhe masszírozó hatása is van.

Hátfájás áttekintés

Különösen ajánlott túlsúly esetén. A gyakorlatok lényege a nyújtás, az erősítés és a lazítás.

Azonban tudjuk jól, szinte nincs olyan orvosság, amelynek ne volna valamilyen mellékhatása. Ráadásul a hosszú távú kezelés során a beteg hozzászokhat a fájdalomcsillapító szerekhez.

Segít a rossz testtartás helyreállításában, csökkenti a mozgásszervi betegségek kialakulásának valószínűségét, fokozza a hajlékonyságot, oldja a stresszt. A gerinc mozgékonyságának javulásával felélénkül a vérkeringés, melynek köszönhetően enyhülnek a nyak- a hát- és a deréktáji fájdalmak. A túlterhelt, állandóan feszült állapotban lévő izomcsoportok nyújtásával, lazításával, a kevésbé terhelt izmok erősítésével helyreállítható az elveszett egyensúly.

Account Options

Gyakorlása jó hatással van az ülő életmódból adódó izomgyengeségre, erősíti az izmokat, növeli a rugalmasságot és a hajlékonyságot, de a gyógyítja a hátfájást eredetű fájdalmat is gyógyítja, mivel segíti az ellazulást.

A gyakorlatok három különböző intenzitási szinten végezhetőek.

ízületi fájdalom és gastroduodenitis

A foglalkozások végén nyújtógyakorlatok segítségével megszabadulhatunk a hát izmaiban felgyülemlett feszültségektől. A témáról bővebben a Wellness magazin áprilisi számában olvashatsz!