Mért fáj a kismama dereka, és mitől lesz sok nő porckorongsérves röviddel a terhesség után?

Második trimeszter csípőfájdalom

Gyermekvállalás Tippek kismamáknak derékfájás ellen Ahogy gyarapodik, fejlődik a mama hasában a magzat, úgy válhat egyre gyakoribb és egyre kellemetlenebb tünetté a kismamánál a derék- vagy a hátfájás.

Kapcsolódó háttéranyagok

Mit lehet tenni ellene? Hogy egy szimpla sétából ne legyen hasra esés, a várandós nők önkéntelenül és ösztönösen is, jobban meggörbítik gerincüket, hátrébb hajolva próbálják ellensúlyozni a testet előrehúzó pocak hatását. A mindennapok során pedig elkerülhetetlen, hogy a kismama ne cipekedjen, ne emelgessen — főleg, ha nagyobbacska gyerek is van a háznál, aki igényli a mama közelségét, karjainak melegét.

A kismama teste azonban már az első hónapoktól kezdve készülődik az új élet második trimeszter csípőfájdalom, például azáltal, hogy a progeszteron hormon szintje megnő. Ez a hormon a felelős azért, hogy a kismama kötőszövetei és tartószalagjai meglágyulnak, lazábbá válnak, könnyebben tágulnak és nyúlnak.

második trimeszter csípőfájdalom

Ez nagyon fontos két szempontból is: egyfelől azért, hogy elegendő helye legyen majd a növekvő magzatnak, másfelől pedig azért is, hogy a szülés közben is minél könnyebben jusson keresztül a medencén és a szülőcsatornán a baba. Addig viszont a laza kötőszövetek és szalagok okozhatnak bosszúságot is, például a fent említett derékfájás formájában, amit már csak megtetéz a pocakméret és az életmód.

A hajolgatással például nemcsak a derék fájdalmait növelhetjük, de akár a második trimeszter csípőfájdalom számát, vagy az idegbecsípődések esélyét is. Aki szeretné elkerülni vagy enyhíteni a terhesség alatti derékfájdalmakat, annak álljon itt pár hasznos tipp: Ne hajolgass!

Kiemelt témák

Inkább guggolj le, és úgy állj fel a megemelni kívánt tárggyal a kezedben. Ügyelj a helyes testtartásra! Pocakkal az ember hajlamos a gerincét jobban hátrahúzni, a medencéjét pedig előretolni, de ez meglehetősen előnytelen az izmok és ízületek számára. Legalább akkor próbáld meg viszonylag egyenesen tartani magad, gyógynövények izületi fájdalmakra ülsz — egyébként terhesség alatt ez a legkényelmesebb ülőpóz! Nyújtózkodj rendszeresen!

Akár fekve, akár kisebb terpeszben állva ezzel át tudod mozgatni a hátad főbb izmait. Vállkörzéssel is sokat lendíthetsz a helyzeten! Nem kell malomként kaszálni, a lényeg az, hogy a letapadt izmokat átmozgasd. Ha nem megy magától a helyes testtartás, állj jó szorosan a fal mellé, hátaddal támaszkodj neki, lehetőleg úgy, hogy minél nagyobb felületen érintkezz a fallal.

Bedugult orr, orrvérzés

Pár perc múlva sokkal jobb lesz a derekad — ha pedig közben ülő helyzetbe ereszkedsz egy párszor, még a hátsó feled formájáért is sokat teszel. Ha van gyerkőc a családban, próbáld meg rávenni, hogy többnyire a saját lábán közlekedjen. Ha mindenképp ragaszkodik ahhoz, hogy cipeld, kösd egy kendőben a hátadra — így jobban megoszlik a terhelés a felsőtesteden, kevésbé terheli a derekadat és a méhedet.

Ha otthon kéredzkedne a leendő nagytesó a karodba, akkor ülj le és úgy másszon az második trimeszter csípőfájdalom, úgy ölelgessétek meg egymást. Esetleg aludjatok délutánonként vagy este összebújva többször, hogy így pótolhassa a bújás-adagját. Ha mégis felvennéd, kérd meg, hogy álljon fel egy sámlira vagy székre, és onnan emeld fel, így nem kell teljesen lehajolnod.

13.hét 2. trimeszter kezdete - Terhesség hétről hétre

A bevásárlást szinte mindig a nők intézik — még terhesen is. Ha nincs veled egy segítő, aki hazafelé átvenné tőled a cipekedés terhét, próbáld meg egyenlő arányban elosztani a súlyt a két kezedben.

Mért fáj a kismama dereka, és mitől lesz sok nő porckorongsérves röviddel a terhesség után?

Még jobb, ha hátizsákot viszel magaddal a bevásárlásokhoz, második trimeszter csípőfájdalom olyan szövetszatyrokkal szerelkezel fel, amiket a válladra tudsz akasztani. Ha magzatpózban alszolaz sokat segíthet a derékfájásodon, igaz, ha netán emellé a nyakad is fáj, annak bizony nem tesz jót.

Nyilván egész éjjel képtelenség tudatosan figyelni az alvási pozitúrádra, de legalább elalváskor gömbölyödj össze, amennyire tudsz.

második trimeszter csípőfájdalom

Használj kismamaövet! Ez a kiegészítő nemcsak jól néz ki, de melegen tartja a derekad is, és ha olyan anyagból készül, akkor hathatós alátámasztást ad a hasadnak — ezzel valamelyest tehermentesítve a gerincedet és a hát izomzatát.

második trimeszter csípőfájdalom

Mindenkinek jól esik, ha térd artrózisának gyógyszeres kezelése, de kismamaként különösen nagy áldásnak érezzük. Persze, a legjobb, ha az ember szakképzett kezek alatt élvezheti a masszázs áldásos hatását, de az sem rossz, ha otthon kap egy kis kényeztetést. A meleg lazítja a fájó-sajgó izmokat!

Ízületi fájdalmak terhesség alatt

Egy meleg zuhany is enyhítheti a derékfájást, de akár egy melegítőpárna is sokat segíthet. Második trimeszter csípőfájdalom rendszeresen!

  • A  terhesség
  • Ez a szakasz a
  • A szervezetet rengeteg stressz éri, a várandóssággal járó plusz súly, illetve a terhességi hormonok hatásai is megterhelést jelentenek a kismamának.
  • A térd artrózisának kezelése kompresszorokkal
  • #11 - Mikkel találkozhatsz a második trimeszterben? - A meddőség nem létezik
  • Fájdalom a kéz kis ízületeiben diagnosztizálás

A terhesség nem ok arra, hogy abbahagyd a sportolást — sőt, ilyenkor még fontosabb, hogy karban tartsd magad. Jógázz, tornázz, táncolj, ami csak jól esik. Akár azzal is sokat tehetsz a derékfájás ellen, ha mindennap csak kényelmesen sétálsz egy órácskát. Nektek volt derékfájásotok a terhesség alatt? Milyen trükk segített?