Szösszenet a motorozásról

Úgy gondolom az emberiség mindig is szerette a sebességet. Az első időkben persze kifejezetten a hasznossága miatt. Gyorsabb volt a haladás lovon, vagy szekéren, mint gyalog, illetve a hadseregek egyik meghatározó eleme is a lovasság volt, révén, hogy a gyorsaság miatt az ütőereje és mozgékonysága is nagyobb volt, mint bármilyen más egységnek. Ugyanakkor azokban a korokban is tartottak számtalan versenyt, ahol a sebesség volt a középpontban. Gondoljunk például az ókori fogat versenyekre. Mára ez alapjaiban nem változott ugyan, hiszen a mai ember is imádja a sebességet. Ugyanakkor bár a hasznosság ma is megmaradt, a hétköznapi emberek számára is szenvedélyé vált a sebesség, hiszen a fejlődésnek köszönhetően olyan távlatok nyíltak a gyorsaság terén, amit a hétköznapi közlekedésbe már nem lehet átvinni. Gondoljunk csak bele, hogy milyen lenne, ha a közutakon formula 1-es autók közlekednének 300 km/h-val.

motoros kesztyu

motoros kesztyu

Mára a gyorsaság mellett a stílus, a kinézet is előtérbe került, hiszen az utóbbi évszádban ilyen téren is kinyíltak a lehetőségek. Én speciel a motorokra esküszöm. Megtestesítik mindazt, amiért annyira oda van az emberiség a kezdetektől kezdve. A motorok általában véve elég gyors járgányok, karcsú alakjuk van, és a szabadság érzetét adják, amikor az ember eszeveszett tempóban vágtat az aszfalton. Persze mint mondtam, ma már nem csak a lóerők számítanak. Rengeteg kiegészítő van, ami szükséges ahhoz, hogy a lehető legjobb élményben lehessen részünk, amikor felpattanunk kétkerekű járgányunk nyergébe, és útnak indulunk.

Talán az egyik legfontosabb mind közül, a felszerelésünk. Ide tartozik a bukósisaktól elkezdve, a dzsekin át, a motoros kesztyűig minden, ami a biztonságunk növeléséhez, és a külső megjelenésünk fejlesztéséhez hozzá járul, miközben a kényelmünket is teljes körűen kiszolgálja.

Miért szükséges ennyi minden?

Van olyan elem, ami a biztonságunk érdekében kell. A legfontosabb talán a bukósisak. Nem véletlenül kötelező a használata mindenki számára, aki sokáig szeretné élvezni a sebességmámort. Ugyanakkor, ha már így is úgy is hordanunk kell egy fejfedőt, akkor nem árt, ha az minden igényt kielégít. A szép szín nem mindenkinél szempont, de van, aki szereti, ha kirívó stílusára felhívja a figyelmet. Egy színes sisaknál nincs is alkalmasabb eszköz erre. Emellett egy rossz sisak kényelmetlen is lesz, ami igencsak elrontja az élményt. Persze mindezek mellett a lényeg, hogy minél biztonságosabb legyen a bukó, amit veszünk.

A dzseki is elsősorban ezért fontos. Egyrészről nem árt, ha szintén jó védelmet nyújt, egy esetleges esésnél, másrészről a folyamatos szembeszéltől is védenie kell minket, különben igen hamar náthásan motorozgathatnánk tovább. Sokszor azonban ezek a szempontok együtt járnak azzal, hogy a felső kényelmetlen és meleg is. De természetesen ez sem kell, hogy így legyen. A piacon vannak olyan kabátok, dzsekik is, amik viselésénél majdnem úgy érezhetjük magunkat, mintha egyszerű civil ruhában lennénk. Miután meggyőződtünk róla, hogy felsőtestünk is el van látva a megfelelő védelemmel, ráadásul még mindez kényelmes módon is történik, akkor még mindig válogathatunk a különböző színek és árnyalataik közül, hogy a hozzánk legjobban illő darabot találjuk meg.

Sokak azt gondolhatják, hogy ha megvan a felső és a sisak, akkor a többi már csak mellékes, de mindenki, aki így gondolja, az téved. Igenis nagyon sokat számít a csizma és a kesztyű kiválasztása is. Mind a kezünkön, mind a lábunkon jól jön a védelem és az sem mindegy, hogy ezek a ruhadarabok mennyire kényelmesek. A nadrágról ne is beszéljünk. Meglepő módon például a kesztyűből is akad több féle. Mindegyik típusnál más anyagból készült protektorokat találhatunk, és máshol is helyezkednek el. Az sem mindegy, hogy milyen a felületük ezeknek a kesztyűknek, és, hogy egyáltalán milyen anyagból készültek, hiszen itt is hangsúlyos a légáteresztés, vagy azért, hogy ne fagyjon szét a kezünk, vagy azért, hogy ne süljön meg. A csizma és a nadrág együttesen védik meg a lábunkat a horzsolásoktól, ha esetleg elesnénk. Illetve itt sem szabad elfeledkezni arról, hogy nem fogunk tudni minden megállás után átöltözni kényelmesbe, vagyis nem árt, ha ezek a darabok sem keserítik meg az életünket, ha épp nem a motoron ülünk. És ha már eddig is mindig beszéltünk róla, akkor most se maradjon el. A design legalább annyira fontos ezeknél a daraboknál is, mint a korábbiaknál. Óriási választék áll rendelkezésünkre ilyen téren is, ha a megfelelő darab megtalálásáról van szó.

Egy biztos, csak akkor fogunk igazi motorossá válni, ha a kitűnő járgány mellé beszerzünk egy legalább olyan pompás felszerelést is. Ezek mindegyikénél elmondható, hogy első a biztonság, de utána a kényelemről és a külsőségekről se feledkezzünk meg. Elvégre is motorra nem csak azért pattanunk, hogy eljussunk A-ból B-be, hanem azért is, hogy alaposan kiélvezzük a megtett út alatt a száguldás élményét. És aki kétkedik a motorok helyével és szerepével kapcsolatban, annak csak azt tudom mondani, hogy az élet is olyan, mint a motor. Ha nem megy, be kell rúgni.